|
Akár egy csehszlovák makettdobozról lépett volna le az 512-es.
|
|
Jobbról a harmadik a 912-es, a Múzeum példánya.
A Múzeum gépén jelenleg az 512-es
oldalszám van felfestve, de ez új értesüléseim szerint
téves, az valójában az egykori 912.
|
|
Impozáns felvonulás, a kép közepén az 512-es.
|
|
Panoráma-felvételen: balról a negyedik megint csak az 512-es.
|
|
Különleges felvétel: ezen egyik gép sem az 512-es...
|
|
Emlék az utódoknak. Vajon él-e még valamelyikük ?
|
|
A leeresztett fegyverbölcső.
|
|
A fegyverbölcső
leeresztve, két szép hosszú heveder a 23 mm-esesekhez. |
|
Ő pedig maga az
ezredparancsnok, Holler János ezredes úr.
Személyesen nem ismerem, de úgy
tudom ma is jó egészségnek örvend. Úgy legyen, még sokáig. |
|
Nem a
dicsőségtáblára való eset: a 823-as találkozása a
generátorkocsival. A kocsi
szemmel láthatóan büdösnek találja támadóját. |
|
Ez egy
katasztrófa szomorú emléke: a Tisza árterére, az elöntött
Szandai rétre zuhant egy Mig-15-ös, a pilótája meghalt.
A képeken daruval emelik a roncsot
egy kétéltű járműre. |
|
Személyes
élményem is van az esetről: kisgyerekként Apámmal néztük a
megáradt Tiszát a cukorgyári daru hídjáról, Ő mutatta nekem,
hogy a túloldali fákon túl kiáll a vízből a egy repülőgép
farka. Jó messze lehetett mert sehogy sem láttam, végül
feladtam a próbálkozást.
Szóval majdnem láttam... |
|
Később a
TOPGUN-ban egy személyes visszaemlékezésben érintették az
esetet. Jó lenne többet tudni róla.
1967. ápr. 15. (12.19.) A Killián György
Repülőtiszti Iskola 821-es MiG-15bisz típusú
vadászrepülőgépének hajtóműve Szolnok felett leállt. KÖVICS
ISTVÁN HADNAGY (24) posztumusz főhadnagy a 47. Honi
Vadászrepülő Ezred - Pápa - vezényelt repülőgép-vezetője
parancsot kapott a katapultálásra, azonban katapultálás
helyett a szandai réten kísérelt meg leszállást, mely a
Tisza magas vízállása (árvíz) miatt vízben állt. A
katapultálást 170 m-en mégis megkísérelte, azonban az
ejtőernyő csak részben nyílt ki. A repülőgép-vezető a
repülőgéptől 20-30-m-re, vízbe csapódva életét vesztette.
(Kövics hadnagy 1965-ben fejezte be tanulmányait, az
Egyesített Katonai Hajózó- Műszaki Tiszti Iskolán,
Krasznodarban. A katasztrófa bekövetkezésekor Kövics
hadnagy, Kositzky Attila hadnaggyal repült gép-párban,
melyet Kositzky Attila altábornagy "Önpörgés" című könyvében
is feldolgozott.)
Tisztelettel.
Győri János |
|
Büszke Sas
fekete-fehérben... |
|
... és
színesben. A büszke Sas
itt, a hetvenes ével elején már a háttérbe szorult. Többek
között a 21-esek repülése előtti időjárás-felderítésre
használták (főleg az UTI-t), és a kevésbé megtisztelő
"Petrofor" névvel illették.
Ha esetleg nem tudnád, az egy
korabeli túrista petróleumfőző volt, ami csak a szagával és
a hangjával emlékeztetett sugárhajtású repülőgépre. |
|
Hajtóművezik a 071-es Sast. A
benyomódott orrfutó arról tanúskodik, hogy a hajtómű éppen
működik.
A minap (2011. november) telefonon
hívott Vass Zoltán, aki egykoron a Repülőtér lakótelepén
volt gyerek.
Megindult hangon mondta, hogy ezt a
fotót jól ismeri, sok éven át látta előszobájukban. A gépben
édesapja,
Vass József százados ül,
aki azóta sajnos elhunyt.
|