REPÜLŐMÚZEUM SZOLNOK
A 19-es Jak-11 érkezése Lente Zoltán fotói
2011. szeptember 14. A tréler becses rakományt hoz.
Két éve már (vegyes érzelmekkel) elbúcsúztunk ettől a típustól - nagy örömünkre ismét van Jak-11 Ölyv a szolnoki Múzeumban !
Másnap, 2011. szeptember 15.-én megkezdődik a gép lerakása és összeszerelése. Két fő darabja van, a törzs és a szárny.
Kiváló alkalom hogy olyan részleteket láthassunk, amilyeneket máskor nem lehet. A szárny törzshöz illeszkedő felülete.
A törzs alja, ide illeszkedik a szárny.
A szárny alulról - jól látszik az utólag felszerelt, az állványra állítást elősegítő és a főfutók becsukódását gátló fémszerkezet.
Először a törzset emelik le a trélerről.
Ideiglenesen a földre kerül.
A szárny keövetkezik.
A főfutókra ...
... és alkalmi támasztékokra állítják.
A törzset ismét felemelik ...
... és a szárnyhoz illesztik.
A motor bal oldala.
A motor mögötti rész a jobb oldalról nézve.
Az első kabin.
A műszerek laposan kigyomlálva.
Az ülésen még eredeti párnák.
A hátsó kabin műszereinek helye.
A kabin alja.
Az első kabin oldalról, a leszerelt burkolat miatt jól látható.
A hátsó kabin odalról.
Néhány dolog, ami szakszerűtlen restaurálás miatt kijavításra szorul: A pitot-cső szára kb. 20 cm-rel beljebb van tolva, az elülső fényes rész csak halványan emlékeztet az eredetire.
Függesztő szem még a budapesti kiállítási időkből. Most jól láthatóvá válik, meg kell tőle szabadulni !
A farokkerék nem az eredeti, 225x110-es méretű. Nem lesz könnyű ilyet szerezni.
A leszálló fényszóró plexije - nem csoda - eltörött. Van ígéret a pótlásra.
Andris a műszerfal "feltöltésén" fáradozik.
Van haladás.
Nem korhű jelvények a motorburkolaton, ahol eredetileg talán sosem volt ilyesmi. Már csak egyet kell eltávolítani-
Saját lábán, egyelőre a Kiállítócsarnok előtt.
A munkában rész vevők.
|