REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Az IL-2 kiemelése a Balatonból, 55 év kényszerfürdőzés után.

A Balatonon hajó, a hajón daru, a darun repülőgép, a repülőgépen megilletődött tekintetek.
A vizet éréskor a légcsavar még forgott.
Így is erőt sugároz.
Ebben a fülkében meghalt egy hős. Mindenki hős, aki háborúban, fegyverrel a kézben hal meg.
A szárnyban benne a géppuska, a szárny közepén lévő termetes görgő a lőszeres hevedert vezette.
Nem illik gúnyolódni, de mintha a böllér döfte volna torkon...
Csendélet a fülkében.
A géppuska élesre töltve, egy hevedervezető görgővel.
Szerelőnyílások a jobb szárnyon.
Szárnydarab.
Kocsira emelés.
Nem hiányzott a bal futó kinyílása...

A képen jól látszik, hogy hiányzik a célkeresztet is tartalmazó rombuszüveg.

A Top Gun/Top Flyght/Aranysas-ban (na most fognak megölni !) olvastam a kiemelésről, akkor azt írták, hogy akkor még megvolt a rombuszüveg. Ennek a képsorozatnak egy itt be nem mutatott tagján látszik, hogy a darukötélen a víz felett lógó gépről már hiányzik. Takács István barátunk, aki részt vett a kiemelésben így mesélt róla:

"A rombusz üveget úgy emlékszem, hogy még a víz alól felhoztuk, és mintha a Punka Gyurival néztük is volna, hogy milyen szépen látszik a célkereszt! Hogy aztán hová lett azt már nem tudom! (az biztos, hogy közülünk senki se vitte haza!)

Azt hallottam hogy a parton az elvileg lezárt de őrizetlen területen tárolt gépből műszereket is kiloptak! "

 

Javaslom megnézni T.I. élménybeszámolóját a kiemelésről, nekem nagyon tetszett: il2.fw.hu

A bal szárnytő alja.
Mintha segíteni akarna gurulni.
Mostani helyén, a sátorhangárban. Körülötte a letört-lemállott darabok.
A gép sorsát megpecsételő lövés.

A bementi nyílás mérete alapján nagyobb belső rombolásra számíthatnánk. Mindenesetre ennyi is elég volt.