REPÜLŐMÚZEUM  SZOLNOK

Felújítás közben: Jak-12

 

A Jak-18 motorburkolata levéve, a műszertér ajtaja kinyitva. Kiváló alkalom a nézelődésre !

A motortér oldalnézetben.

Elöl a fa tollú állítható légcsavar, mögötte az öthengeres M-11FR csillagmotor.

A tűzfalon az ovális metszetű olajtartály.

Fölül a gömb alakú tartány a motor indítására szolgáló sűrített levegőhöz.

Alul egy másik nagynyomású tartály, feltehetően a főfutók kibocsátásához.

A műszerfal mögötti tér oldalnézetben, bal oldalról.

Kicsit hátrább lépve látszik a műszerfal is, előttük a gázkar pultja.

Jobb oldalról nézve látszanak a tűzfalra szerelt jeladók, köztük két üzemanyag-nyomásmérő jeladó.

Előttük az oldalkormány pedáljai.

Az első pilótafülke, a növendék munkahelye.

Bal oldalt a gázkar pultja, rajta a motor kezelőszervei, a légcsavar-állásszög állítókarja, a fékszárny-kibocsátó kar és az oxigéncsap.

 

Mögöttük a jelzőrakéták tárja.

A gázkar-pult, fölül a magassági trimm kereke.

Az első ülés műszerfala

A hátsó ülés mögött elhelyezett rádió "kihelyezett" kezelőszerve az első ülés jobb oldalánál.

A hátsó- és az első műszerfal.

A hátsó ülés, rendszerint az oktatóé.

A hátsó ülés műszerfala.

A hátsó ülés kezelőszervei.

Két tábla a kabin bal oldaláról.

 

Adattáblák a hátsó ülés műszerfalának jobb oldaláról.

A gép szárnyai - egyelőre a földön.

A szárnyon lévő, de a fülkéből jól látható üzemanyag mennyiség jelző.

A hátsó kabin mögötti rádiótér.

 

A rádió antenna-árbóca, mögötte a törzsön a rádió-iránytű antennája.