|
Az ismerős külső különlegességet
rejt:
Itt a sokszor látott PZL-101 "Gawron"
vonalait véljük felismerni, mégis ritkaságról beszélhetünk:
a lengyel gyártású Gawron elődje, a szovjet Jak-12 áll
előttünk. Világszerte kevés maradt belőle. |
|
Elöl két egymás melletti ülés van,
de botkormány csak a bal oldalihoz tartozik.
A leszerelt szárny most láthatóvá
teszi a fékszárnyak pneumatikus munkahengerét. Ilyen
csak ezen az oldalon van, egy átmenő tengely mozgatja a
túloldali fákszárnyat. |
|
A jobb oldali ülés előtt sem
botkormány sem padálok nincsenek - van viszont lábtartó.
A jobb oldali ajtóban jelzőrakéták
tárolója látszik. |
|
A műszerfal világos, jól
áttekinthető és magyar feliratokkal is el van látva.
Hamarosan - a gép elkészülte után - megnézzük közelről
is. |
|
Szélvédőt láttunk már
többféleképpen rögzíteni (csavarozva, ragasztva), de ez az
első amit a fémvázhoz egyszerűen odavarrtak...
|
|
A gépet egy pilóta vezette, de
valószínűleg át lehetett alakítani kétkormányossá is. |
|
A motor mögötti tűzfal. |
|
A műszerfal hátulját látjuk. |
|
A csomagok / hordágy elhelyezésére
szolgáló tér felfelé nyíló ajtaj rögzített állapotban.
A kabin felőli ferde helyzetű támla
megfelelő állításával a repülőgép négyülésessé alakítható.
|
|
A csomagtér hátsó része. |
|
A csomagtérben elhelyezett
rádió-berendezések és áramátalakítóik. |
|
A farok alatt elhelyezett, füves
repülőtéren alkalmazható "fékkapa" a leszálláskori
kigurulási hossz megrövidítését szolgálta. |